Kars Otogarı'nın Bitmeyen Çilesi: 18 Yıldır Tamamlanamayan Proje Meclis Gündeminde!


Kars Otogarı'nın Bitmeyen Çilesi: 18 Yıldır Tamamlanamayan Proje Meclis Gündeminde!
Kars'ta 2007 yılında temeli atılan ve aradan geçen 18 yıla rağmen bir türlü tamamlanamayan şehirlerarası otobüs terminali, yaklaşık 95 milyon TL'lik kamu kaynağına mal olmasına rağmen hâlâ hizmete açılamadı. Bu durum, sadece bir yatırım eksikliği olmaktan öte, ciddi bir kamu yönetimi ve şeffaflık sorununu gözler önüne seriyor.

DEM Parti Grup Başkanvekili ve Kars Milletvekili Gülüstan Kılıç Koçyiğit, otogarın bitmeyen inşaatını Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne taşıyarak konunun siyasi ve vicdani bir sorumluluk haline geldiğini vurguladı. Koçyiğit, meselenin artık sadece bir terminalin eksikliği değil, yıllardır bekleyen Kars halkının sabrı, seyahat özgürlüğü, şeffaflık ve hesap verebilirlik olduğunu ifade etti.

Bitmeyen İhaleler, Aynı Firma ve Şaibeli Kararlar

Milletvekili Koçyiğit'in önergesinde, 2007 yılında 2.100.000 TL sözleşme bedeliyle başlayan inşaat sürecinin, aktarılan milyonlarca liraya rağmen hâlâ tamamlanamadığına dikkat çekildi. Bugüne kadar terminal için toplamda 5 ayrı ihale yapıldığı ve tüm ihalelerin Günka Yapı & Tema Yol İş Ortaklığı adlı aynı firmaya verildiği belirtildi. Bu durum, ihalelere başka firmaların katılımının engellenip engellenmediği konusunda ciddi soru işaretleri yaratıyor 


 2021 yılında hazırlanan teknik raporda, binanın yıkılıp yeniden yapılmasının güçlendirilmesinden daha düşük maliyetli olacağı belirtilmesine rağmen, mevcut yapının güçlendirilmesine karar verilmesi de kamu zararına neden olduğu gerekçesiyle eleştiriliyor. Önergede, "Bu karar kim tarafından, hangi gerekçelerle alınmıştır?" sorusu yöneltildi.

Milyonlarca Liralık Kamu Kaynağı Nereye Gitti?

Kars Otogarı için İller Bankası'ndan Kars Belediyesi'ne 2007 yılında 1,5 milyon TL, kayyım döneminde ise 2021 yılında 10 milyon TL'lik ek kredi ve hibe talebinde bulunulduğu hatırlatıldı. Toplamda 86 milyon TL'den fazla kamu kaynağının kullanıldığı belirtilirken, bu kaynakların kimlere, hangi tarihlerde ve hangi işler karşılığında aktarıldığı ise kamuoyuna açıklanmış değil.

Gülüstan Kılıç Koçyiğit ayrıca, 25 Kasım 2024 tarihinde terminalin tamamlandığı ve "10 gün içinde açılacağı" yönünde kamuoyuna bilgi yansıtıldığını, ancak aradan geçen sürede terminalin hâlâ hizmete açılmadığını hatırlatarak gecikmenin gerekçesini sordu

Kars halkı ve kamuoyu, 18 yıldır süren bu muamma karşısında şeffaflık ve hesap verebilirlik bekliyor. Terminalin akıbetinin ne olacağı ve harcanan milyonlarca liranın hesabının kimler tarafından verileceği ise belirsizliğini koruyor.
 
Kars Gazetesi - Kars'ın ilk internet Gazetesi - internette yayınlanan ilk Kars Gazetesi. Gazetemizin yeni adresi www.karsgazetesi.tr
Daha yeni Daha eski

İletişim Formu