Kars’ta Dev Ulaşım Projesinde Çalışmalar Başladı


AK Parti Kars Milletvekili Adem Çalkın, Kars için büyük önem taşıyan Karakurt–Kağızman Yolu Projesi’nde önemli bir aşamaya gelindiğini açıkladı. Uzun yıllardır kamuoyunun gündeminde yer alan ve çeşitli nedenlerle tamamlanamayan projede, Ankara’da yürütülen girişimlerin ardından çalışmalar resmen başladı.

Milletvekili Çalkın, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile yapılan görüşmeler sonucunda Karakurt–Kağızman Yolu’nda revizyona gidildiğini belirtti. Revizyonun ardından ihale süreci tamamlanırken, 13 Mayıs 2026 tarihinde yüklenici firmaya yer teslimi yapıldı.

Yaklaşık 2 milyar 908 milyon TL maliyetle hayata geçirilecek proje, Burakcan İnşaat ile Mapek İnşaat ortaklığı tarafından yürütülecek. Karakurt–Kağızman Yolu, Kötek–Kağızman Yolu ve Horasan–Selim Ayrımı yapım işlerini kapsayan proje kapsamında yüklenici firmalar sahada şantiye kurulumunu tamamlayarak çalışmalara başladı.

Toplam 1200 günde tamamlanması planlanan projenin ilk etabında 37 kilometrelik yol inşa edilecek. Adem Çalkın, yıllardır beklenen yatırımın hayata geçirilmesinden memnuniyet duyduklarını belirterek, desteklerinden dolayı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na teşekkür etti.

Çalkın, Kars’ın her alanda gelişmesi için çalışmalarını sürdüreceklerini ifade ederek, projenin Kars ve Kağızman halkına hayırlı olmasını temenni etti


Kars Gazetesi
Daha yeni Daha eski

İletişim Formu